Etsi
  • mctgroupoy

Mitä on työpahoinvointi?


Suomella on vakava, laaja ja erittäin kallis ongelma: työpahoinvointi.

Se maksaa Työterveyslaitoksen emeritusprofessorin Guy Ahosen laskelmien mukaan vähintään 25 miljardia euroa vuodessa.

Pahoinvointi näkyy työpaikoilla muun muassa sairauspoissaoloina, työkyvyttömyytenä ja sitoutumattomuutena.

Ahosen mielestä Suomessa ei asiaa vielä ymmärretä, vaan maassa kukoistaa huono henkilöstöjohtaminen. Työhyvinvoinnin hallinta edellyttäisi laajempaa seurantajärjestelmää.

Guy Ahonen korostaa, että on oikeasti olemassa todellisia keinoja parantaa työhyvinvointia. Ahonen on tutkinut tutkijakollegansa Ossi Auran kanssa viime vuosina kahtatuhatta suomalaista yritystä.

Tulokset puhuvat puolestaan: Kun yritys on satsannut kunnolla työhyvinvointiin, niin se tuottaa myös euroja paremmin.

Ahonen on oikeassa tulokset puhuvat puolestaan ja tuotto on kova (+600%). Henkilöstöjohtamisen lisäksi Suomessa kärsitään myös huonosta liiketoimintajohtamisesta - Miksi kukaan yritys(johtaja) ei haluaisi lisätä yrityksen tuottoa työkykyisemmällä henkilökunnalla?

Lisätietoa työhvinvointipalveluistamme www.fyysinenkunto.fi/palvelut

Lähde http://yle.fi/uutiset/3-8846551

#Työhyvinvointi #Työpahoinvointi #johtaminen #seurantajärjestelmä #Työjatoimintakykymittaus #Työkyky #Liikuntailmapiirikysely #Työhyvinvointistrategia #Henkilöstöjohtaminen #HR #Sitouttaminen #Esimiestyö #Vastuu #Toimintakyky #Liiketoimintajohtaminen

433 katselukertaa0 kommenttia